Грешка номер 2 – Лош маслен път . В тази категория използвам низходяща градация според негативите ,които влече след себе-си всяка грешка.
Тази е от типа грешки , които неминуемо водят до дефектация на съоръжението много преди изчерпването на ресурса му.
Основата за добрата работа на един чилър е правилното смазване на компресорите му. Когато компресора е още нов неговото масло-отделяне в останалата система е все още ниско но този период е относително кратък.
Например за бутални компресори интервала е от 2 до 7 години ,за ротационни 1-2 години а при скролл почти липсва./говорим за масло-отделяне от 0,02% на литър изпомпен фреон.
От момента на усилено масло-отделяне се наблюдават два проблема:
1. Изолация на вътрешните топлообменни повърхности от маслен филм и оттам занижаване на термопомпения коефицент.
2. Утаяване на големи количества масло в неправилно конструирани компоненти , секции с ниска скорост на фреона и много други. Това най-често води до дефектация на компресора вследствие от лошото смазване.
Отстраняването на тази грешка е лесно когато вие проектирате чилър – просто се съобразявайте с факта че компресора неминуемо ще започне да масло-отдава .
Отстраняването при готова система обаче може да е технически кошмар.
В тази връзка винаги когато подменяте дефектен компресор проверявайте какво количество масло е останало във него и ако то е под 50% потърсете
„капанчета за масло“. Ако не ги откриете или отстраняването им е идиотски трудно /чест случай/ може да добавите малко количество инертен за системата фреон с добра масло-разтворимост който да върне голяма част от маслото в циркулационния кръг. например на система с R407 5-10 % R134.
Най добра работа върши „онзи фреон“ моля господата от РИОЗ да не четат това.
Вашият коментар